پنج‌شنبه, 13 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۸:۴۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 70
مبارزه با سن گندم در 86 هزار هكتار از اراضی استان همدان
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه ۷۰ گروه، کار سمپاشی علیه سن مادر در سطح استان را بر عهده دارند گفت: از ابتدای اجرای مبارزه با سن غلات تاکنون ۸۶ هزار و ۴۷۱ هکتار از اراضی استان علیه سن گندم سمپاشی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور به نقل از ایرنا، سیدمحمود صمدپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های موثر در سال زراعی جاری افزود: تاکنون بارش‌های ۲۹۰ میلیمتری در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های خوب سبب شده کشاورزان رغبت بیشتری برای مبارزه داشته باشند افزود: از ابتدای سال تاکنون بدون وقفه حتی در روزهای تعطیل پایش و رصد اراضی زراعی استان به منظور مبارزه علیه سن غلات با جدیت پیگیری شده است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: در سطح ۹۰ هزار و ۲۰۲ هکتار از مزارع نیز علیه علف‌های هرز عملیات کنترل انجام شده است.

صمدپور اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی تحت مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0