شنبه, 15 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۸:۲۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 264
next    /  2 prev
سازمان حفظ نباتات كیفیت نهاده‌های كشاورزی را رصد می‌كند
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه هیأتی در این سازمان بر کیفیت نهاد‌ه‌های کشاورزی نظارت دارد، به ارتقای کیفیت‌ این نهاده‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور امروز از پایش و رصد نهاده‌های کشاورزی توسط هیأت نظارتی در این سازمان خبر داد و گفت: در تمام دنیا تلاش می‌شود تا کیفیت نهاده‌های کشاورزی که تأثیر چند برابری در افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد ارتقا یابد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه سلامت تولیدات کشاورزی در گرو داشتن استاندارد نهاده‌های کشاورزی است، گفت: باید سموم و کودهای کشاورزی مناسب تولید شود تا حداقل باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی را داشته باشیم.

جلیلی مقدم همچنین به تأکید مقامات ارشد کشور به جوانگرایی جمعیت کشور اشاره و عنوان کرد: همه اینها زمانی محقق می‌شود که محصولات کیفی و سالم داشته باشیم.

وی از توافق کشورهای جهان برای رصد و پایش محصولات کشاورزی از تولید تا رسیدن به مزرعه خبر داد و گفت: این مسئله بسیار مهم است و به همین دلیل برنامه کنترل تولیدات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد. البته کارهایی در این زمینه انجام شده که باید  تکمیل‌تر شود.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: تمام نهاده‌هایی که یک کشاورز در مزرعه استفاده می‌کند، از نظر اینکه کجا تولید شده و به چه میزان استفاده شده است، باید مشخص شود.

جلیلی مقدم گفت: تمام برنامه‌های این سازمان تولید محصولات استاندارد است که علاوه بر تأمین محصول سالم برای داخل کشور از نظر واردات هم مشکلی ایجاد نکند.

وی تأکید کرد: استانداردهایی که اکنون دنیا برای صادرات وضع شده سخت‌گیرانه‌تر است و بنابراین تولیدات داخلی ما هم باید به نحوی باشد تا در برابر این موانع گیر نیفتد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما  این است که علاوه بر تأمین کافی نهاده‌های کشاورزی در داخل، صادرات هم انجام دهیم.

a4.jpg

امتیاز :  ۴.۰۰ |  مجموع :  ۳

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0