سه‌شنبه, 4 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۱۳:۳۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 98
مدیر حفظ نباتات کرمانشاه:
باید كشاورزان را به سمت مبارزه بیولوژیك با آفات سوق دهیم
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از رهاسازی زنبور هابرو براکون در سطح ۱۵ هزار هکتار از مزارع استان برای مقابله با آفات خبر داد.

 کیومرث اکبری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری زنبور هابرو براکون را در سطح ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان رهاسازی کرده‌ایم، گفت: برای این منظور تاکنون ۱۵ میلیون زنبور هابرو براکون در استان تولید و در مزارع نخود استان رهاسازی شده است.

 اکبری با اشاره به ادامه دار بودن مبارزه با زنبور هابرو براکون در مزارع استان، گفت: برای رهاسازی زنبور در سطح حدود پنج هزار هکتار از اراضی گوجه فرنگی و ذرت هم برنامه ریزی کرده ایم، لذا امسال مبارزه با زنبور هابروبراکون در مزارع استان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه این زنبور مفید برای مقابله با آفات کرم پیله خوار نخود، کرم میوه گوجه فرنگی(هلیوتیس) و کرم ذرت(سزامیا) کاربرد دارد، افزود: استفاده از زنبور هابروبراکون در عین حال که هزینه کمتری نسبت به مبارزه شیمیایی دارد، از ورود سموم شیمیایی به داخل مزارع هم جلوگیری می کند.


اکبری در ادامه با تاکید بر اینکه باید کشاورزان را به سمت مبارزه بیولوژیک با آفات سوق دهیم، گفت: باید با فرهنگ سازی کشاورزان را به مبارزه بیولوژیک با آفات ترغیب کنیم، چون در مبارزه بیولوژیک از هیچ سمی برای مبارزه با آفات استفاده نمی‌شود، لذا محصول تولیدی از سلامت بیشتری برخوردار است.

وی یادآور شد: حذف سم از مزارع باعث می شود علاوه بر اینکه محیط زیست سالمی داشته باشیم، از منابع آب و خاک نیز بیشتر حفاظت شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0