شنبه, 8 ارديبهشت 1403
عنوان گروه خبري / اخبار ستادی .
  • ساعت : ۱۲:۳۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 275
دکتر علایی مقدم در جلسه شورای مدیران :
سازمان حفظ نباتات كشور پرچم دار بهداشت و سلامت محصولات كشاورزی
جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور در سالن غدیر با حضور رئیس ،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاونین و مدیران در سالن میلاد سازمان برگزار شد.

 جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور  با حضور رئیس ،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاونین و مدیران در سالن میلاد سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، در این جلسه دکتر شاهپور علائی مقدم با بیان اینکه  سازمان حفظ نباتات کشور پرچم دار بهداشت و سلامت محصولات کشاورزی است و باید اهداف و اقدامات و ماموریت های سازمان به اطلاع عموم سیاستگذاران و بهره برداران بخش کشاورزی برسد  تاکید کرد: با همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی سند و نقشه راه آموزش و ترویج در راستای ارتقای بهداشت و سلامت محصولات غذایی  تدوین شود .

وی افزود: برای انجام این اقدام معاونت های تخصصی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، بسته پیشنهادی خود را تدوین نموده تا در شورای راهبردی سلامت محصولات کشاورزی مطرح گردد.

دکتر علائی مقدم به سفیر اخیرش به استان البرز اشاره نمود و گفت: سفر به استان البرز و بازدید و برگزاری جلسات در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی پیام و موسسه تحقیقات خاک و آب دستاوردهای بسیار خوبی داشت  و تصمیمات و مصوبات این سفر باید به طور جد پیگیری شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با  اشاره به این موضوع  که این منطقه به علت نزدیکی به پایتخت و مراکز تولید سبزی و صیفی مزایای فراوانی دارد بر  توسعه همکاری های و استفاده از  از ظرفیت های منطقه ویژه برای احداث پست قرنطینه و توسعه صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی ادامه داد: از ظرفیت های بخش های تحقیقاتی و اجرا علی الخصوص  پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در راستای توسعه کشاورزی پایدار و ارائه  محصولات کشاورزی سالم مطابق با  استانداردهای ملی و بین المللی بهره لازم را خواهیم برد و توسعه همکاری ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از آماده شدن بستر صادرات مرکبات به کشور چین خبر داد و گفت: صادرات مرکبات به چین شروع شده است و با راه اندازی سامانه سماک و شناسنامه دار کردن مرکبات، دیگر مشکل صادرات برای محصولات نخواهیم داشت و لازمه آن ثبت نام همه تولید کنندگان، انبارداران و سورتینگ داران این بخش در سامانه سماک است و در این راستا  از زحمات کلیه همکارانم در معاونت های تخصصی و استانها کمال تشکر و قدردانی را  می کنم.

وی با بیان اینکه تعاملات و همکاری های برون و درون سازمانی  نقش مهمی در ارتقای سلامت محصولات کشاورزی دارد گفت: با تشکیل جلسات منظم، بحث و تبادل نظر و همکاری ها با سازمان غذا  و دارو، اقدامات خوبی در زمینه میزان حد مجاز باقیمانده آفت‌کش‌ها (MRL) انجام شده است و در حدود 18500 مورد میزان حد مجاز باقیمانده آفت‌کش‌ها (MRL) تهیه و تدوین شده است.

دکتر علائی مقدم در پایان با اشاره به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خاطر نشان کرد : در راستای شناسایی شرکت های دانش بنیان و تهیه بانک اطلاعاتی در این خصوص سازمان حفظ نباتات فراخوانی صادر خواهد نمود که طی آن شرکت های فوق نسبت ثبت نام اقدام نمایند تا طی کمیته ای نسبت به بکار گیری و همکاری با آنها تصمیمات گرفته شود. وی ادامه داد : همچنین با تولید و صادرات آفت کش ها می توان زمینه اشتغال جوانان کشور را فراهم نمود.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر شاهمرادیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت روز دانشجو، با اشاره حدیث نبوی در خصوص ارتباط و یاد خداوند در امور زندگی اظهار داشت: در روز قیامت انسان حسرت های زیادی خواهد داشت که یکی از آن ها، به یاد خداوند نبودن در دوره زندگی دنیوی خود است.

وی بیان اینکه یاد خداوند انسان را از خطا و لغزش دور نگه می دارد گفت: یاد خدا و تقویت ارتباط با خداوند حتی در امور اداری روزمره نیز بسیار موثر است و  و سبب بصیرت بخشی و در امان ماندن از لغزش و تخلفات اداری شده و انسان را از روابط غیر قانونی و در مسیر شیطان قرار گرفتن بدور نگه می دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان در پایان بر شناسایی دشمنان و شیاطین در مسیر زندگی ناکید کرد و تصریح کرد: با مبارزه با هوا و هوس و غلبه بر خشم و مقابله با عادت های بد روح و نفس انسان منزه می گردد و این خود زمینه ساز ارتباط و اتصال معنوی با باریتعالی خواهد بود.

 

19b16768-1ee0-44f9-b9c4-c9866ee4e5ba.jpg

 

 

 

 

 

 

fdc0d4df-d430-4b9b-bb14-222e1bc6f72d.jpg

 

 

 

 

 

 

af922fd5-c7fc-4aec-90b0-58b40b18c67d.jpg

 

 

 

 

 

 

ac647426-14aa-45e5-9cda-02f928a9a4fd.jpg

 

 

 

 

 

 

7e2eb365-6b35-4e73-a6e7-cc5e54849dc0.jpg

 

 

 

 

 

 

6f3f7a88-ed74-45a5-8651-2039a941864b.jpg

 

 

 

 

 

 

4c9ea0fb-2cb2-45b6-9484-1661335c5153.jpg

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0