پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 1010
next    /  3 prev
مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پنج استان جنوبی کشور
رئیس سازمان حفظ نباتات كشور از مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۱۶ هزار و ۵۰۰ هكتار از اراضی پنج استان جنوبی كشور خبر داد.
به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات، محمدرضا درگاهی در سفر به استان هرمزگان با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در منطقه سیریک بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به این که تاکنون در سطح ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پنج استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده است، اظهار کرد: رفتار این آفت در موج تهاجمی امسال نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت است و جابجایی از نقطه ای به نقطه دیگر و تمایل به تغذیه از مشخصه های بارز این تغییرات است.

درگاهی یادآور شد: تمامی این موارد و از همه مهم تر جمعیت متراکم آفت در این دوره شرایط مبازه را دشوارتر می کند که البته با هماهنگی ها، تدارک امکانات مورد نیاز و برنامه ریزی مناسبی که برای مبارزه با این آفت مهم پیش بینی شده است، انشااله در کنترل آن همانند سال گذشته موفق عمل خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که حاصل دسترنج کشاورزان عزیز کشورمان در این مناطق در معرض تهدید و خسارت قرار گیرد.

در این بازدید، علی باقرزاده همایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بیش از ۱۱ هزار و پانصد هکتار است افزود: با انجام جلسات هماهنگی با استاندار و همکاری های انجام شده بین بخشی از طریق فرمانداران و سایر بخش های مرتبط این آفت در استان مدیریت و تحت کنترل است.

 

 

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0