شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۱۶:۱۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ 
  • تعداد بازدید : 129
مدیر حفظ نباتات مازندران:
مبارزه شیمیایی در۸۶۰۰ هكتار مزارع گندم و جو مازندران
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۸ هزار و ۶۳۷ هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه شیمیایی از ابتدای امسال با عوامل خسارتزا در مزارع گندم و جو استان مازندران افزود: مبارزه با آفات در یک هزار و ۵۰۵ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که یک هزار و ۳۷۰ هکتار آن با حلزون، ۱۱۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۲۵ هکتار با کرم مفتولی بود.

زاغی با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در یک هزار و ۵۳۱ هکتار، کشیده برگ در ۲ هزار و ۱۰۴ هکتار و توام (دومنظوره) در یک هزار و ۷۲۶ هکتار مزارع گندم استان انجام شد، افزود: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع جو استان، گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در یک هزار و ۷۷۱ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در ۱۲۲ هکتار و کرم مفتولی در ۱۰ هکتار مزارع جو استان انجام شد، گفت: تاکنون با علف‌های هرز کشیده برگ در ۷۲۳ هکتار و پهن برگ در ۶۴۸ هکتار، آفت حلزون در ۲۳۵ هکتار و کرم مفتولی در ۱۳ هکتار و بیماری‌های سفیدک سطحی در ۹۵ هکتار و لکه خرمایی در ۳۹ هکتار مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0