جمعه, 10 فروردين 1403
عنوان گروه خبري / اخبار استانی .
  • ساعت : ۱۶:۱۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 271
اطلاعیه مدیریت حفظ نباتات استان فارس:
كنترل تلفیقی آفت كرم خاردار در پنبه
مدیریت حفظ نباتات استان فارس در خصوص کنترل تلفیقی آفت کرم خاردار در پنبه اطلاعیه صادر کرد.

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور، مدیریت حفظ نباتات استان فارس در خصوص کنترل تلفیقی آفت کرم خاردار در پنبه اطلاعیه صادر کرد.

جاوید عباسی سرپرست مدیریت حفظ نباتات استان فارس با اشاره به این موضوع که کرم خاردار یکی از آفات مهم و خطرناک مزارع پنبه است که با تغذیه از غوزه و برگ های پنبه می تواند خسارت بالایی را ایجاد نماید، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، جهت پایش آفات مزارع پنبه علی الخصوص کرم غوزه و کرم خاردار پنبه، شبکه های مراقبت در سطح مزارع استان فعال شده اند.

عباسی افزود : کارشناسان شبکه های مراقبت با توجه به فنولوژی گیاه، بررسی مراحل زیستی آفت و نصب تله های فرمونی ضمن پایش آفت در مزارع، بهترین زمان مبارزه با این آفت مهم را تعیین کرده و این امر سبب می شود که با مبارزه بموقع از خسارت جدی به پنبه کاران پیشگیری کرد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات استان فارس به اشاره بر شرایط آب و هوایی حاکم که سبب مهیا شدن زمینه طغیان این آفت در مزارع استان علی الخصوص مزارع شهرستان‌های داراب، زرین دشت، فسا، لارستان و استهبان خواهد شد اعلام کرد: با توجه به حساسیت موضوع، با اقدامات به موقع مدیریتی آفت با تامین فراورده ها و تجهیزات کنترل غیر شیمیایی و شیمیایی ، تهیه دستورالعمل ها و اطلاعیه های آموزشی و اطلاع رسانی های به موقع، با مهار آفت از این مرحله به سلامت عبور خواهیم کرد.

عباسی در پایان از تهیه و صدور اطلاعیه کنترل تلفیقی آفت کرم خاردار پنبه توسط کارشناسان مدیریت حفظ نباتات استان خبرداد و اعلام کرد اطلاعیه مذکور و دستورالعمل ها و اقدامات مرتبط با موضوع با نشر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی محلی به اطلاع بهره برداران خواهد رسید.

987456.png

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0