جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 317
next    /  4 prev
برگزاری جلسه ستاد پی گیری شعار سال در سازمان حفظ نباتات کشور
این جلسه با حضور ریاست محترم سازمان،نماینده ولی فقیه،معاونین و همكاران این سازمان در سالن غدیر ضمن رعایت پروتكل های بهداشتی برگزار گردید.
در این جلسه مهندس چنگلوایی ضمن تبریک به مناسبت سال نو و همچنین نام گذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری بیان کرد :سازمان حفظ نباتات به صورت مستقیم در تولید دخالت ندارد ولی حفظ تولید و تامین نهاده ها بر عهده این سازمان است زیرا بدون سازمان حفظ نباتات و مبارزه با آفات تامین امنیت و سلامت غذایی میسر نخواهد بود ایشان به ضرورت آسیب شناسی از مقوله تولید و مولفه های مربوط به آن اشاره و تاکید جدی داشتند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: قبل از هر اقدامی باید در قالب تهیه و تدوین برنامه های مشخص با رعایت الویت ها اقدامات عملیاتی را آغاز نمود در غیر این صورت همه ی صحبت ها و جلسات نوعی گفتار درمانی خواهد بود
کیخسرو چنگلوایی در ادامه از نظر خواهی سایر معاونین و مدیران بطور ویژه در خصوص مقوله امنیت و سلامت غذایی از قبیل تولید کنندگان،صادرکنندگان،وارد کنندگان اشاره و به جمع بندی و ارائه آن پس از یک هفته به این ستاد تاكيد نمود تا  اقدامات مرتبط انجام گیرد.

حجت الاسلام کاشی نماینده ولی فقیه در سازمان حفظ نباتات کشور هم گفت: اهمیت و ضرورت تولید جهت دستیابی به رشد و پیشرفت اقتصادی در کشور بخصوص در بخش کشاورزی میتواند به اقتصاد و تولید و همچین تامین امنیت غذایی کشور کمک کند .
وی در ادامه کاهش واردات و افزایش صادرات را دو راهبرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی در تحقق جهش تولید پشتیبانی و مانع زدایی دانست.
آقای کاشی  همچنین اشاره داشت ماموریت سازمان حفظ نباتات در کنترل و مبارزه با آفات نباتی اعم از قرنطینه ای و گیاهی را بعنوان مهم ترین اقدام در پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و عرضه محصولات سالم بسیار موثر خواند.

آقای لطیفیان معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات  نیز  گفت:
با توجه به اینکه 35% از محصولات کشاورزی توسط آفات نباتی خسارت میبینند اشاره داشت که مبارزه با آفات مهم ترین مانع زدایی از تولید محصولات کشاورزی است .
وی همچنین گفت : کیفیت محصولات  کشاورزی از حوزه تدارک آفت کش ها نیاز به اصلاح، بازنگری و نیز بومی سازی دارد.

آقای قائمیان معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی هم در ادامه این جلسه در خصوص شعار سال به لزوم هماهنگی مدیران بخش کشاورزی  و رعایت دستورالعمل های ابلاغی در حوزه قرنطینه و اقدام به دریافت مجوز ها و گواهینامه های بهداشتی و سلامت محصولات وارداتی و صادراتی و  صحت سلامت محصولات کشاورزی تاکید نمودند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0